fredag 20 september 2013

The Opportunist (Love Me With Lies 1) av Tarryn Fisher

The Opportunist (Love Me With Lies #1) av Tarryn Fischer

Jag har precis läst klart den tredje och avslutande delen i Tarryn Fischers serie "Love Me With Lies". Jag hade hört talas om den här serien ett tag men av någon anledning har jag inte riktigt kommit till skott att prova att läsa den. Men nu var tiden inne och jag tänkte att jag testar den första boken, så får jag se om jag gillar den tillräckligt för att fortsätta och läsa vidare i serien. Om jag gjorde!"

Men det var med blandade känslor jag läste. I bland kände jag för att dra ut huvudpersonen ur min Kindle och tala om för henne att "nu får du skärpa till dig"! Nästa stund var jag full av sympati för henne och kunde förstå varför hon agerade som hon gjorde. 

Det här är en kärlekshistoria fylld av smärta och längtan. Berättelsen alternerar mellan nutid och dåtid och det känns som att man får beskåda ett pussel som läggs bit för bit. Man dras in i händelserna och det går inte att sluta läsa, man måste få veta hur det går, samtidigt som det hela tiden finns en gnagande känsla av att det färdiga pusslet kanske inte kommer se ut riktigt så som man vill.

Olivia Kaspen is a sharp tongued manipulator used to always getting what she wants. With just one exception-Caleb Drake, the one she foolishly let slip away. After a chance encounter brings Caleb back into her life, Olivia finds herself wanting a second chance with her first love, and asking herself how far she is willing to go to get him back.  Her only problem is a red head named Leah, Caleb's new love. Olivia must fight for what was once hers, and in the process discover that sometimes love falls short of redemption.

De följande två böckerna i serien heter Dirty Red (Love Me With Lies #2) och Thief (Love Me With Lies #3)

Behöver jag säga att det här är en serie som jag vill rekommendera ;-)

                           

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar