tisdag 30 juli 2013

The Gamble (Colorado Mountain) av Kristen Ashley



Jag har tidigare rekommenderat Kristen Ashley´s olika serier (se här). Den första boken som jag läste i denna av henne var denna bok, The Gamble i hennes Colorado Mountain serie. Jag hade sett många rekommendationer av hennes böcker och bestämde mig för att ladda hem en e-bok och testa. Sedan dess är jag fast!

The Gamble handlar om Nina Sheridan som åker upp i Colorado bergen för att få lite tid för sig själv och få lite distans till den man hon är tillsammans med. Hon har hyrt ett boende av en man vid namn Holden Maxwell (Max) och hon anländer dit mitt under en pågående snöstorm. Hon hinner inte mer än dit innan hon blir tvungen att vända i dörren, då det visar sig att Max inte alls hade för avsikt att hyra ut sin bostad just nu. Nina blir arg och skäller ut mannen efter noter, men blir ändå tvungen att sätta sig i bilen och börja bege sig ner för bergen igen. Men Nina och Max kommer snart träffas igen...

Nina Sheridan’s on a timeout adventure in the Colorado Mountains. She needs distance from her clueless fiancé, distance to decide whether she wants to spend the rest of her life with a man who doesn’t care enough to learn how she takes her coffee.

Arriving in a blinding snowstorm at the A-Frame she rented, she comes face to face with the most amazing man she’s ever seen. Minutes later, when he kicks her out of his house, she goes head to head with him. Beyond angry because she’s flown half a world away to start her timeout adventure, not to mention her sinuses hurt, she heads back down the mountain and ends up in a ditch. Unable to extricate herself, she gives up, hopes for rescue and falls asleep in the backseat.

The next morning she wakes up in the amazing man’s bed and she’s sick as a dog. Holden Maxwell spends days nursing her back to health and...
(här får jag faktiskt lov att klippa bort fortsättningen på Amazons beskrivning av boken, annars får ni veta alldeles för mycket tycker jag :-)

Jättebra bok! Rekommenderas varmt! Jag hade en sådan där härlig "mys" känsla inom mig genom hela boken. Har du läst något av Kristen Ashley? Vad tyckte du?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar