onsdag 7 augusti 2013

Beautiful Disaster och Walking Disaster - Jamie McGuire


Beautiful Disaster: A Novelligger högt upp på boklistor i USA just nu och den förtjänar sin plats! Det här är ytterligare en av mina favoriter som jag absolut måste rekommendera!

The new Abby Abernathy is a good girl. She doesn’t drink or swear, and she has the appropriate number of cardigans in her wardrobe. Abby believes she has enough distance from the darkness of her past, but when she arrives at college with her best friend, her path to a new beginning is quickly challenged by Eastern University’s Walking One-Night Stand.

Travis Maddox, lean, cut, and covered in tattoos, is exactly what Abby wants—and needs—to avoid. He spends his nights winning money in a floating fight ring, and his days as the ultimate college campus charmer. Intrigued by Abby’s resistance to his appeal, Travis tricks her into his daily life with a simple bet. If he loses, he must remain abstinent for a month. If Abby loses, she must live in Travis’s apartment for the same amount of time. Either way, Travis has no idea that he has met his match.


Den här boken finns faktiskt utgiven på svenska och här i Sverige har den fått namnet "Underbara helvete" (vilket jag personligen inte tycker var ett så bra namn). Länkar till böckerna här nedan:

Originalversionen av boken Beautiful Disaster (engelska)
Länk till Bokus pocket/häftad
Länk till Adlibris pocket/häftad
Länk till Amazon e-bok Beautiful Disaster: A Novel

Underbara helvete (Svensk översättning)
Länk till boken hos Bokus
Länk till boken hos Adlibris

Författaren har gett ut ytterligare en bok som heter Walking Disaster: A Novel och det är samma historia som den som berättas i Beautiful Disaster, men nu i stället ur Travis synvinkel.

Can you love someone too much? Travis Maddox learned two things from his mother before she died: Love hard. Fight harder. In Walking Disaster, the life of Travis is full of fast women, underground gambling, and violence. But just when he thinks he is invincible, Abby Abernathy brings him to his knees. Every story has two sides. In Beautiful Disaster, Abby had her say. Now it’s time to see the story through Travis’s eyes.

Jag upplevde att berättelsen om Abby och Travis blev mer "komplett" efter att jag hade läst båda böckerna och det gjorde att jag fick en förståelse för Travis agerande i olika situationer. Det var nog ca ett halvår mellan att jag läste den första boken tills dess att jag läste den andra och det tror jag var bra. Om jag hade läst böckerna direkt efter varandra hade jag nog tyckt att det blev lite kaka på kaka, men nu när det hade gått lite tid och många andra böcker hade passerat mellan broarna, så uppskattade jag att bege mig tillbaks till Abby och Travis historia igen. En lite kul grej som jag gjorde var att jag öppnade Beautiful Disaster på min iPad, samtidigt som jag läste Walking Disaster på min Kindle, så att jag på så sätt kunde läsa parallellt i båda böckerna, vilket blev ett annat och spännande sätt att läsa, för även om det är samma berättelse så blir det ändå en ny upplevelse när man följer Travis.

Jag rekommenderar varmt (!) båda dessa böcker, men som sagt, kanske gör man bäst i att låta det få passera lite tid mellan man läser bok nr 2 för att man ska uppskatta den mer. Har du läst böckerna? Vad tycker du?

Länk till Bokus pocket/häftad
Länk till Adlibris pocket/häftad
Länk till Amazon e-bok Walking Disaster: A Novel

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar