måndag 15 februari 2010

Claimed by shadows (bok 2) - Karen Chance

Claimed by Shadows är den andra boken i serien om Cassie Palmer, skriven av Karen Chance.

"A recent legacy made Cassandra Palmer heir to the title of Pythia, the world's chief clairvoyant. It's a position that usually comes with years of training, but Cassie's circumstances are a little...unusual. Now she's stuck with a whopping amount of power that every vamp, fey, and mage in town wants to either monopolize or eradicate - and that she herself doesn't dare use.

What's more, she's just discovered that a certain arrogant master vampire has a geis on her-a magical claim that warns off any would-be suitors, and might also explain the rather ... intense attraction between them. But Cassie's had it with being jerked around, and anyone who tries it from now on is going to find out that she makes a very bad enemy..."


Precis som med den första boken har jag lyssnat på denna som CD bok. Jag gillar uppläsaren Cynthia Holloway så jag hade tänkt fortsätta att lyssna på denna serie. Jag inser dock att det inte är någon bra idé, eftersom det dels blir alldeles för dyrt att köpa CD böcker och dels för att det är svårare att hänga med i boken när man inte har möjlighet att lyssna kontinuerligt. Så nu har jag beställt fortsättningen, Embrace the night i pocketformat i stället.

Claimed by Shadow fortsätter strax efter där Touch the Dark slutade. Cassie fortsätter sitt sökande efter maffiabossen Tony som hon nu misstänker kan ha gömt sig i "dark faerie" (världen där féerna bor). Hon måste också hitta Myra, som tidigare var den tilltänkte arvtagaren till att bli den nya pythia. Myra vill till varje pris ha den befattningen och kan mycket väl tänka sig att döda Cassie för att få som hon vill. Som om inte allt detta vore nog, så upptäcker Cassie också att någon har satt henne under en kärleksförtrollning som påverkar hennes känslor för en viss vampyr.

Precis som i den första boken, så har Cassie fullt upp med att försöka hålla sig vid liv. Hon far fram och tillbaks i tiden och vid sin sida har hon spöket Billy, några vampyrer och en war mage vid namn Pritkin.

På tal om Pritkin. Den här bilden hittade jag på författaren, Karen Chance hemsida. Den ska föreställa honom enligt henne. Det är faktiskt ungefär så här jag har föreställt mig honom, så det var lite kul att se!
Man blir ju onekligen rätt nyfiken på hur hon tänker sig att Mircea skulle se ut?

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar