lördag 13 februari 2010

Flirt - Laurell K Hamilton

I dag har jag varit i min favoritbokhandel, The English Bookshop i Uppsala och inhandlat boken Flirt, som är den senaste i serien om Anita Blake (skriven av Laurell K Hamilton). Det är en förvånansvärt tunn bok, så den lär ju bli utläst alldeles för snabbt.

When Anita Blake meets with prospective client Tony Bennington, who is desperate to have her reanimate his recently deceased wife, she is full of sympathy for his loss. Anita knows something about love, and she knows everything there is to know about loss. But what she also knows, though Tony Bennington seems unwilling to be convinced, is that the thing she can do as a necromancer isn't the miracle he thinks he needs. The creature that Anita could coerce to step out of the late Mrs. Bennington's grave would not be the lovely Mrs. Bennington. Not really. And not for long.

Författarens hemsida hittar du här och här finns ett utdrag ur boken Flirt att läsa.

Jag är så sugen på att sätta igång och läsa den, men nästa vecka bär det av till fjällen för en veckas sportlov med familjen och tills dess gäller det att ladda upp med böcker. Förra året hade jag med mig ett gäng med böcker i serien om Sookie Stackhouse och dom var såklart utlästa när jag kom hem igen.

Jag läste förövrigt i dag en chat med författaren Laurell K Hamilton hos "Bitten by books". Där berättade hon bl.a att nästa bok i serien om Anita Blake, Bullet, precis var färdigskriven. Den första juni 2010 ska den finnas att köpa. Ännu en anledning att längta till sommaren med andra ord!

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

7 kommentarer:

  1. Hej, såg att du oxå läser Urban fantasy samt PNR. Rekommenderar Karen Marie Monings Fever-serie, med början Darkfever. Det är en superb bokserie, vars sista del kommer ut i december i år =)
    Har inhandlat Anita-boken, men saknar de gamla goda böckerna innan the ardeur. ^^

    SvaraRadera
  2. Hej! Vad kul med ett boktips! Jag har funderat lite på den serien, så det var kul att höra att du gillar den. Man har ju avverkat en hel del serier inom det här området därför är det jättekul att det finns något kvar att se fram emot :)

    Böckerna om Anita är onekligen annorlunda numera jämfört med dom 10 första, fast jag har tyckt om dom ändå. Det är väl egentligen dom här sista böckerna som jag har tyckt mindre om. Men jag saknar oxå gamla coola, tuffa Anita som får lösa riktigt ruskiga mordfall. Hon som sover med sina gosedjurspingviner, dricker kaffe ur olika roliga kaffekoppar, flörtar med Jean-Claude och gömmer vapen i håret. Undrar om man skulle ta och plocka fram Guilty pleasure igen...

    SvaraRadera
  3. Det var gamla goda tider det. Numera har hon knappt tid med J-C pga alla pojkvänner =)
    Du MÅSTE läsa Fever-serien! Den är asgrym. Sen kanske du också vill läsa Ann Aguirres Blue Diablo.. samt kika på författarna Vicki Petterson (Zodiac series), Chloe Neill (Chicagoland vampires) samt Ilona Andrews (Kate Daniels series).
    Har precis läst ut Diana Rowlands "Mark of the demon", med en poliskvinna som kan kalla på demoner som huvudperson.
    Jeaniene Frosts First drop of crimson har jag ännu inte läst, tyckte den senaste Cat/Bones-boken var lite av en besvikelse.. :-/
    Har du några bra UF-tips?

    SvaraRadera
  4. Jag har skrivit upp Fever serien på min att läsa lista, där fanns sedan tidigare Kate Daniels serien som jag har hört ska vara bra, ska kika på de andra böckerna du tipsar om också, tack!

    Fler tips... hmmm, Ja, jag gillar ju serien om Kitty Norville (Carrie Vaughn)samt Succubus serien (Richelle Mead), men dom har jag redan tipsat om här på bloggen. Kim Harrissons serie om Rachel Morgan håller jag på med nu, den är bra också, lite småseg i början dock, men den tar sig! Patricia Briggs böcker är bra, har du testat dom? J.R Ward har jag för mig att du har läst - svårt att missa den serien om man gillar den här typen av böcker :) Karen Chance håller jag på med, lite rörig i bland men spännande. Ungdomsserierna av Richelle Meads och Rachel Caine...

    Keri Arthurs serie om Riley Jensen är helt ok. Även Lara Adrians "The midnight Breed" serie. Fast dessa skulle jag nog placera i paranormal romance facket än urban fantasy dock...

    Har skrivit upp Jenna Black, Melissa Marr, Kresley Cole på min att läsa lista också.

    SvaraRadera
  5. Mm. Läste en Riley Jensen, och den kändes mer som erotic PNR. Inte riktigt i min smak. Kitty har jag läst de 3 första har jag för mig. Blev irriterad när Cormac hamnade i fängelse! Weather Warden senaste var si sådär, men jag följer den och Morganville ändå! Få se.. Succubus, Jenna Black och Rachel Morgan är på min TBR-lista. Tyckte som du att den senarenämnda var seg i starten. Melissa Marr är mer en ungdomsbok, men bra ändå.
    Ah.. det verkar som vi läser samma saker. Fast jag är mer UF romance än PNR. Tycker JR Ward är tråkig.

    SvaraRadera
  6. Har du läst Patricia Briggs serie om Mercy Thompson? Hon har också skrivit en annan serie som heter Alpha & Omega som verkar vara omtyckt, jag har inte läst den ännu, men tänker göra det. Den första heter Cry Wolf.

    Gillade inte heller att Cormac hamnade i fängelse, hade gärna sett att han var med i handlingen mer. Men böckerna fortsätter att vara bra även utan honom tycker jag, så långt jag har läst i alla fall (och vem vet, han kanske blir utsläppt så småningom...).

    Bok 2 av Kim Harrisson var mkt bättre än 1:an, även om den också var lite svårstartad. Så ge den en chans till!

    Jag gillar nog paranormal romance mer än dig, en av mina favoriter är ju JR Ward, så några av mina olika tips kan du nog stryka :)

    Jag hittade just en blogg som riktar in sig på just UF, där kanske du kan hitta lite bra tips, sidan såg lite rörig ut dock. http://allthingsurbanfantasy.blogspot.com/

    Har du kollat in bloggen one blog to rule them all (se länken till höger). Minns att hon rekommenderade en serie av Tanya Huff bland annat. Kolla in där, hon har massor med lästips!

    SvaraRadera
  7. Jo.. har läst Patricia Briggs - ej Alpha & Omega men de om Mercy Thompson. De var ok, men inte suveräna =) Tanya Huff är väl en slags pionjär inom UF, du kanske menar hennes serie om Vicki Nelson?
    Den där bloggen känner jag faktiskt till, har henne som favoritbloggar :-P
    Läser just nu DD. Barant´s Dying Bites. Väntar i övrigt på en massa release under 2010. Inte minst Richelle Meads Spirit Bound! Den serien är asgrym. Kan lätt relatera till Rose, som kommer fr hälften samma land som jag :-P
    Sen är jag inte helt främmande för PNR, Harlequin och regency romance böcker. Har en genuin romantiker inom mig trots allt ;-)

    SvaraRadera